Trajecten

Eerste Hulp Bij een Innovatiecultuur

Leuk allemaal dat innoveren en fancy voorop lopen, maar dat gebeurt natuurlijk niet zomaar van de een op andere dag. Waar begin je? Wat komt erbij kijken? Waar moet je rekening mee houden? Wat moet je doen? Wat moet je vooral niet doen? En… zijn er eigenlijk wel dingen die je niet moet doen?

En ja, I know…. er zijn ontelbaar veel innovators die dé oplossing hebben voor jouw vraagstuk. Maar laten we eerlijk zijn, 9 van de 10 innovatietrajecten zijn allemaal heel gezellig en je hele team heeft ontzettend leuke sessies mogen meemaken. Er worden post-its geplakt, je hebt hier en daar wat geproefd van veelbelovende methodieken en als klap op de vuurpijl wordt jou beloofd dat je met het traject jouw winst verdriedubbeld! How can you say no to that?!

Nou, niet iedereen. Maar jij wel. 

Jij weet dat je niet alleen wil proeven: jij wil van innovatie een werkwijze en state of mind maken.

En die mindset geldt niet alleen voor jouzelf, de CEO’s of innovatiemanagers. Nee joh, in jouw visie kan iedereen in de organisatie bijdragen aan innovatie! Want jij weet heel goed: als je als bedrijf écht wil veranderen, innoveren en pionieren, dan kun je de kern van je bedrijf -de medewerkers- niet links laten liggen. Samen met de hele organisatie werk je aan de toekomstbestendigheid van je bedrijf. Waarom? Omdat je alleen op die manier duurzaam innoveert: op de lange termijn.

Hoe? Met een kneitersterke aanpak en heldere visie, creëer je een duidelijke positionering en worden medewerkers ambassadeurs. Inspelend op trends en klantbehoeftes, heb jij continu een streepje voor op de rest.

Dus. Nu zit er maar één ding op: tot de kern komen en vanuit daar aan de slag! Ik werk volgens een ‘eerst waarom dan pas actie’ principe en start pas met het innovatietraject als het 100% duidelijk is waarom jij wil innoveren. Zonder duidelijke why geen heldere strategie en geen duidelijke aanpak. Dus ik zou zeggen: laten we daar mee beginnen en jouw why open en bloot op tafel leggen. Ready? Set. Go!